Verloren

image

Bij haastige check-outs ben ik al heel wat kwijt geraakt. Een pantalon in Madrid. Een camera in Turkije. Opladers, boeken en tandenborstels… Ach, er liggen spullen van mij van Seattle tot aan Kaapstad en van Lima tot aan Stockholm. Wie veel reist, kan veel verliezen.

Soms gaat het andersom en lukt het je juist niet iets kwijt te raken. Bij mijn laatste trip kocht ik een souvenir in Athene die ik in Nederland vergat weg te geven. Hij ging mee naar Curacao, waar ik hem tot drie keer toe vergat, en zo kwam hij via Frankfurt weer terug in Athene.

Verliezen hoort bij reizen zoals bij relaties. We willen ons graag alleen de goede zaken herinneren, maar dat lukt niet altijd. Soms komt dan het eind van de reis eerder dan gepland.

Wie trouwt of samen woont, hoopt dat die reis een mooie wordt, maar soms neemt iemand de verkeerde afslag. De berg was te hoog, de omleiding te lang, de vertraging te groot.

Het lukt niet altijd de reis samen te beëindigen. Dat geeft verdriet, en pijn – verliezen gaat van au. In dat verdriet toon je wie je bent, en ook dat gaat wel eens van au.

Maar soms betekent verlies ook dat je opnieuw kan beginnen. We vegen de fiches bij elkaar, zetten de stukken recht.

Een nieuwe kans – een nieuwe reis.

Een nieuw begin.

Een Reactie op “Verloren

Geef een reactie

