Zo mooi als een vliegveld

Als je op reis gaat, moet je ergens wachten. Het hoort erbij, om de kosmische balans niet te veel te verstoren.

Jij gaat ergens naar toe waar het leuk is, dus dan mag je nu drie uur wachten op een vliegveld met drie winkels en een gesloten restaurant. Of je gaat met de auto? Dan sta je in de file. Liever met de boot? Dan komt er het moment dat je wacht in een walm van dieselolie en rotte vis en je afvraagt waarom je in vredesnaam zo nodig weg moest.

Ik heb zelf een voorkeur voor vliegen (tenzij er een trein rijdt, maar vanaf Curacao is dat meestal lastig) en daar horen vliegvelden bij. Dus dure cappuccino die uiteindelijk toch niet smaakte, tax-free shops die duurder zijn dan buiten, en stoelen die ontworpen zijn om je binnen een kwartier rugpijn te bezorgen. Maar ik klaag niet: ik hou het einddoel voor ogen. Ik weet waar ik naar toe wil, en daar heb ik wat voor over.

Het einddoel vanaf Curacao gezien, laat me duidelijk zijn, dat is niet Nederland, Miami of Peru. Uiteindelijk gaat iedereen weer terug naar Curacao. Een week, een maand, of een jaar, maar je komt weer terug.

En weet je nog hoe dat was als je op vakantie naar Spanje ging en weer terug moest? Balen he? En stel je nou eens voor dat je terug mag naar een tropisch eiland? Veel leuker toch?

Dus ik zit nu op een veel te warm vliegveld, me te vervelen, me niet te ergeren aan de vertraging. Nog even: ik ga weg, maar later mag ik weer naar Curacao.

Nog even wachten.

Geef een reactie

