Requiem voor een Telefoon

Onze Blackberry die in de Hemelen zijt, 
vervloekt zij Uw Naam.
Uw berichten kome,
Uw Wil geschiede op aarde als in de Hemel.

Geef ons heden ons dagelijks ping
en geef ons onze whatsapp,
gelijk ook wij pingen met onze vrienden.
En leid ons niet in den iPhone,
maar verlos ons van het kwade.

Misschien helpt een schietgebedje – opladen, reboots en harde klappen deden het tot nu toe niet. Mijn Blackberry is overleden.

Niet de eerste, en het zal ook wel niet de laatste zijn. Het ziijn prima ballerina’s, diva’s met een eigen willetje. Ze kunnen nergens tegen: niet laten vallen, niet in de wc gooien, niet in een zweterige broekzak de Christoffelberg beklimmen. En toch koop ik waarschijnlijk gewoon weer een nieuwe als deze inderdaad niet te repareren valt.

Verslaafd. Aan internet op elke hoek van de straat (als Digicel meewerkt), aan mail in je broekzak, aan whatsapp en pings, aan facebook en twitter onderweg in de auto, altijd een oog op de weg en het andere op je scherm. Social media binnen handbereik, op elk moment van de dag en nacht, op elke locatie. Maar nu even niet.

Hij is dood, en ik moet afkicken, cold turkey. Als je me in mijn zakken ziet zoeken, dan is het niet naar een sigaret, maar naar de Blackberry die het niet doet. Help me en biedt me een drankje aan. Als ik je om jouw Blackberry vraag, doe het niet. Als ik koortsachtig door vuilnisbakken graaf op zoek naar een weggegooide Blackberry, hou me tegen. Misschien helpt het. Misschien kan ik zonder.

Misschien…

Ach. Who am I kidding. Morgen meteen naar de Blackberry dokter. Ik hoop dat ze tijd voor me hebben.

Geef een reactie

