Mieren

Het is nu echt oorlog. Ik pik het niet meer.

Ik ben gek op chips. Ik haat mieren. En nu zijn de mieren aan mijn chips begonnen; dat gaat dus te ver. Uitroeien!

Zoute chips, paprikachips, nacho’s, wokkels, cheeto’s, noem maar op: heerlijk vind ik ze. De lekkerste zijn de Ruffles (ribbed for your pleasure) met cheddar smaak, maar die zijn vrijwel onbetaalbaar (bijna 3 euro per zak).

Meestal moet ik dus genoegen nemen met B-merken, en gek genoeg zijn ook de Pringles hier relatief goedkoop. Lekker, maar je wil ook wel eens wat anders.

Toen wij naar Curacao verhuisden, vroeg mijn zus me wat er hier nou moeilijk te krijgen is. Hagelslag? Pindakaas? Dat is allemaal goed te krijgen, zei ik (ik wist toen nog niet hoe moeilijk het was om aan roze en blauwe muisjes te komen) maar chips zijn wel erg duur.
Vervolgens kreeg ik op ons afscheidsfeestje van elke bezoeker een zak chips.

Heerlijk! De meesten hebben de verhuisdozen niet eens gehaald; ik eet makkelijk een zak leeg op een avond. Aangezien ik inmiddels 37 ben moet ik daar wel een beetje mee oppassen, want ik sluit niet uit dat minimaal een deel van de 10 kilo spek die ik meezeul van die chips afkomstig is. Chips met bacon smaak?

Hier ben ik dus noodgedwongen overgestapt op goedkopere en kleinere porties. Een prima oplossing is om een megaverpakking met 25 of meer mini zakjes te kopen. Gek genoeg is een klein zakje net zo lekker als een zak van 300 gram, en zo doe ik 25 dagen met zo’n voordeelpak.

Alleen… toen kwamen de mieren.

Hoe ze het doen weet ik niet, maar ze hebben gaatjes gemaakt in de zakjes, en zijn aan het smullen geslagen. Natuurlijk niet de zakjes die ik zelf ook niet zo lekker vind, maar nou net de nacho met kaas en de ribbelchips. Mieren met smaak dus.

Maar liefst 14 zakjes moest ik weggooien. Dit schreeuwt om wraak. Ik ga NU the terminator bellen!

I’ll be back…

Een Reactie op “Mieren

Geef een reactie

